به سایت رسمی گروه صنعتی تولیدی کلیک صنعت خوش آمدید!

ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل

ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل از جمله پروژه‌هایی است که گروه تولیدی کلیک صنعت به صورت مداوم در حال انجام است. معمولا در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوبی کشور که رطوبت هوا بسیار زیاد است، احتمال خوردگی بیشتر برای آبگرمکن‌های صنعتی بسیار بیشتر است. لذا بدنه این تجهیزات را از استیل ۳۰۴ یا استیل ۳۱۶ تولید می‌کنیم. در این مقاله یکی از پروژه‌های شرکت برای شرکت نفت فلات قاره را مشاهده می‌کنید.

ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل
ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل قیمت مشخصات کاتالوگ انواع آبگرمکن‌های صنعتی استیل برقی المنت دار در ابعاد مختلف
ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل
ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل جوشکاری آرگون مونتاژ انواع آبگرمکن‌های صنعتی استیل برقی المنت دار
ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل
ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل طراحی نقشه کشی تحلیل ساخت انواع آبگرمکن‌های صنعتی برقی استیل المنت دار

ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل

ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل معمولا برای شرکت‌های نفتی یا پروژه‌های آب شور بسیار کاربرد دارد. معمولا آبگرمکن‌هایی که با ورق‌های فولادی یا گالوانیزه تولید می‌شوند در مناطق شور یا رطوبت بالا دوام نمی‌آورند. لذا درخواست‌کننده‌ها از نوع آبگرمکن استیل را سفارش می‌دهند. در این پروژه تعداد ۲ عدد آبگرمکن صنعتی استیل ۳۰۴ را برای شرکت فلات قاره ارائه داده‌ایم.

اهداف پروژه:

ساخت ۲ عدد آبگرمکن صنعتی برقی المنت دار استیل با حجم ۵۰۰ لیتر به منظور تامین آبگرم مصرفی در سایت‌های پتروشیمی هدف اصلی انجام این پروژه بود. مخازن مورد نظر از ورق فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) با مشخصه 304L تولید شده‌اند. به دلیل میزان بالای خوردگی آب در جنوب کشور همچنین شرایط محیطی محل نصب آبگرمکن از استیل استفاده گردید. ضخامت ورق‌های مورد استفاده ۴ میلیمتر بوده است.

کپ یا عدسی بالا و پایین مخزن از نوع Torispherical است که طبق استاندارد ASME Sec VIII Dev01 طراحی و تولید می‌شوند. همچنین بدنه مخزن از ورق یکپارچه ساخته می‌شود که بعد از نورد به صورت کامل روی عدسی‌ها مونتاژ می‌شوند. در مورد مونتاژ عدسی باید بگوییم که از انجایی که نوع مونتاژ از نوع پرسی است، Joint Efficiency برابر با ۰.۸۵ در نظر گرفته می‌شود.

نهاد درخواست دهنده:

شرکت شکوفا صنعت پویا، یکی از تامین‌کننده‌های تجهیزات پتروشیمی برای شرکت‌های نفت و شرکت‌های وابسته هستند. پروژه پیش رو زیر نظر شرکت شکوفا صنعت پویا و شرکت تجهیز سامان بارمان برای تامین تجهیزات شرکت نفت ملی ایران انجام شده است.

پیمانکار اصلی پروژه:

شرکت آذر فراز تیلار (سهامی خاص)، صاحب برند کلیک صنعت است که مسئولیت حقوقی و اجرایی این پروژه را به عهده داشت. شرکت آذر فراز تیلار از سال ۱۳۹۲ با همکاری برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت شروع به فعالیت حرفه‌ای در زمینه مخازن تحت فشار و سیستم‌های پایپینگ کرد. برای دیدن برخی پروژه‌ها به سایت شرکت آذر فراز تیلار مراجعه کنید!

فعالیت‌های اجرایی ساخت آبگرمکن صنعتی برقی استیل:

یکی از بخش‌های بسیار مهم این پروژه طراحی مکانیکی دقیق مخازن مورد نظر بوده است تا در خواست دهنده محترم بتواند در مخازن مورد نظر را بجای آبگرمکن‌های قبلی خود در سایت مد نظر نصب نماید. برای طراحی و ساخت این مخازن از استاندارد ASME Sec VIII div 1  استفاده شده است.

کپ مخازن مورد نظر از نوع tori-spherical  با زاویه 12 درجه در قسمت knuckle radius در نظر گرفته شد.نورد مخازن را سعی کردیم تا به شیوه rolling و با استفاده از دستگاه نورد صفر زن انجام دهیم تا به طور دقیق نوردکاری انجام گردد. پس از نورد نوبت به برش محل بوشن‌ها و اتصالات مورد نیاز مخزن با برش لیزری رسید.

مخازن مورد نظر به صورت پرسی مونتاژ شده سپس با روش TIG جوشکاری شده اند.  به منظور جلوگیری از هدر رفت دما مخازن مورد نظر ابتدا با عایق الاستومری پوشیده شده و سپس با ورق استیل کاور برای آنها ساخته شد.