به سایت رسمی گروه صنعتی تولیدی کلیک صنعت خوش آمدید!

اسیدشویی منبع کویل دار

اسیدشویی منبع کویل دار

اسیدشویی منبع کویل دار

اسیدشویی منبع کویل دار ، یکی از متداول‌ترین خدمات در زمینه تعمیرات موتورخانه گرمایشی است. منابع کویل‌ دار موتورخانه، معمولا بعد از یک مدت دچار رسوب گرفتگی می‌شوند. این رسوب در واقع یون‌های کلسیت موجود در آب است که به دیوار فلز برای مبادله الکترونی می‌چسبند. چسبندگی رسوب به روی لوله‌های مسی منابع کویلی یا مبدل حرارتی پوسته و لوله باعث مقاومت رسوب یا Fouling Resistance می‌شود. لذا اسیدشویی با اسید دیسکلر و یا حذف رسوب به صورت مکانیکی برای بهره‌برداری از این تجهیزات در دوره‌های مختلف الزامی است.

چرا اسید شویی منبع کویل دار را انجام می‌دهیم؟

در واقع، برای یک مخزن کویل دار، همیشه کویل مسی دچار رسوب گرفتگی می‌شود. رسوب در واقع تشکیل شده از یون‌های کلسیت است ، که در دمای بالاتر از حالت حلالیت در آب خارج می‌شوند. وجود رسوب ، باعث مقاومت در عمل انتقال حرارت می‌شود. در اصلاح ، به مقاومت رسوب Fouling resistance می‌گویند. این پارامتر، در طراحی بسیاری از مبدل‌های حرارتی دخیل می‌شود. ولی به طور کلی، هر مبدل حرارتی ، بعد از مدتی دچار رسوب گرفتگی می‌شود. لذا باید این مبدل‌ها حتما اسیدشویی شوند.

اجرت اسیدشویی منبع کویل دار

اجرت اسیدشویی منبع کویل دار ، با توجه به ابعاد مخزن در نظر گرفته می‌شود. البته با توجه به ابعاد کویل، مقدار اسید مورد نیاز نیز متفاوت است. این کار، به خودی خود جزو کارهای پر خطر محسوب می‌شود. برای همین اجرت آن، با توجه به زمانی که میبرد، کمی بیشتر در نظر می‌گیرند. معمولا اجرت اسید شویی برای مخازن معمولی تا 1000 لیتر، در حدود 800 هزار تومان برای سال 1401 در نظر گرفته‌اند.

تعمیر منبع کویل‌دار شامل چه مواردی است؟

یکی از مهمترین موارد در بهره‌برداری از تجهیزات مکانیکی، تعمیرات و نگهداری دوره‌ای است. این تعمیرات شامل موارد مختلفی است. در مورد منابع کویلی، این موارد عبارتند از:

  • تعویض یا تعمیر کویل حرارتی
  • رفع عیب ترکیدگی در نقاط مختلف (در صورت که بر اثر پوسیدگی نباشد)
  • اسید شویی منابع کویلی
  • تعویض شیر اطمینان به صورت دوره‌ای (هر سال باید تعویض شود)
  • بررسی نشتی فیتینگ‌های مخزن (نباید روی مخزن چکه کند)

برای خرید انواع تجهیزات موتورخانه، به سایت تجهیزستان مراجعه کنید!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.