به سایت رسمی گروه صنعتی تولیدی کلیک صنعت خوش آمدید!

ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره

ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره

ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره

ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره از جمله مهمترین فعالیت های شرکت کلیک صنعت است . شرکت کلیک صنعت با داشتن بیش از 15 سال تجربه در زمینه ساخت ، راه اندازی ، تعمیر و نصب انواع مخازن کویلی و دوجداره ، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است . ما بر آنیم تا بهترین خدمات را در زمینه تعمیر انواع تجهیزات موتورخانه ، تصفیه خانه و مخازن کویل دار به مشتریان عزیز ارائه دهیم.

ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره به چه صورتی انجام می‌شود؟

منابع دوجداره و کویلی ، از جمله آبگرمکن های غیر مستقیم هستند که در موتورخانه‌ها گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند . این منابع با استفاده از آب گرم که از سمت دیگ پمپ می‌شود، آب ذخیره داخل مخزن را گرم می‌کنند. مخازن و منابع کویلدار و دوجداره، بعد از مدت استفاده مفید آنها، به دلیل ارتباط با آب قابل استفاده پوسیده می‌شوند. لذا این منابع بعد از یک مدت از مدار خارج شده و باید آنها را با یک منبع ذخیره آب گرم دیگر که نو باشد جایگزین کرد.

منبع دوجداره
ساخت و فروش منبع دوجداره موتورخانه
منبع کویلی ایستاده
ساخت و فروش منبع کویل دار ایستاده

نصب منابع کویلدار یا منبع دوجداره معمولا در موتورخانه ، با استفاده از لوله فولادی یا پلیمری صورت می‌پذیرد. برای نصب منبع دوجداره یا کویل‌دار ، معمولا یک مخزن ، شبیه به مخزن قبلی را می‌سازیم. سپس با استفاده از اندازه‌ی بوشن‌های ورود و خروج ، مخزن قبلی از مدار خارج شده و اقدام به نصب این مخازن می‌کنیم. هرچند در ظاهر ، نصب این مخازن بسیار ساده به نظر می‌رسد، ولی به طور کلی ، باید از اشخاص کاملا خبره و مسلط به کار ، برای این کار بهره جست.

دیاگرام و نحوه ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره در موتورخانه

به طور کلی یک منبع دوجداره موتورخانه، از 5 عدد بوشن ورود و خروج تشیل شده است. دو عدد بوشن با سایز بالاتر که به دیگ متصل می‌شود، ورود و خروج آب جداره دوم را در بر دارد. این ورود و خروج ، از آب دیگ برای گرم کردن آب داخل دیگ استفاده می‌کنند. برای نصب منبع و اتصال آن به شبکه شهری ، ابتدا یک آب ورودی به پایین منبع دوجداره به صورت افقی متصل می‌شود. آب خروجی منبع ، دقیقا در قسمت بالا در جهت معکوس این مخازن قرار می‌گیرد .

برای اینکه آب داخل لوله های رفت را گرم نگه داریم، معمولا یک مسیر برگشت که به پمپ برگشت متصل است را به قسمت وسطی مخزن متصل می‌کنیم. این امر باعث می‌شود تا آب داخل لوله‌ها هموارده در گردش باشد. به این طریق، از هدر رفت آب سرد در هنگام استفاده اولیه از آب گرم جلوگیری شود. در شکل زیر، نحوه نصب منبع دوجداره در داخل یک موتورخانه را به صورت یک دیاگرام آورده‌ایم .

ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره
در این شکل ، دیاگرام نصب یک منبع دوجداره خوابیده آورده شده است.

دیاگرام و نحوه ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره در موتورخانه

به طور کلی ، منبع کویل دار در یک موتورخانه به صورت عمودی یا افقی نصب می‌شود. این نوع مخازن از یک عدد دسته لوله مسی برای گرم کردن آب داخل مخزن استفاده می‌کنند. مخازن کویل دار دارای یک ورود و خروج از قسمت کویل حرارتی برای گرم کردن آب داخل مخزن هستند. آب گرم داخل دیگ ، در داخل این کویل ها سیرکوله می‌شوند تا بتوان آب قابل استفاده داخل دیگ را استفاده کرد.

یک ورودی آب سرد در قسمت کنار مخزن وجود دارد. این ورودی سپس بعد از گرم شدن ، از طریق قسمت بالایی مخزن خارج می‌شود. همچنین در پایین مخزن یک بوشن تخلیه برای مواردی که بخواهیم مخزن را تخلیه کنیم در نظر گرفته شده است. در شکل زیر ، نحوه قرار گیری یک مخزن کویل دار داخل موتورخانه را به صورت شماتیک آورده‌ایم.

ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره
در این شکل ، دیاگرام نصب یک منبع کویل دار ایستاده در یک موتورخانه گرمایشی آورده شده است.

 سوالات متداول درباره ساخت و نصب منبع کویل دار و دوجداره

در صورتی که عدسی یا کلگی مخزن سوراخ شود ، آیا می‌توان مخزن را تعمیر کرد؟

وقتی که مخزن در یک نقطه سوراخ می‌شود، معمولا این برداشت را داریم که مخزن پوسیده است. در این مواقع ، امکان تعمیر مخزن وجود ندارد. ولی برای یک مدت کوتاه تا تعمیرات اساسی ، امکان جوشکاری عدسی وجود دارد.

مخازن کویل دار بازده بالاتری دارند یا مخازن دوجداره؟

مخازن کویل دار بازده بالاتری دارند. چون امکان گرم کردن آب در آنها از داخل مخزن وجود دارد. همچنین چون کویل از نوع مسی است ، بازده و انتقال حرارت آن بیشتر از جداره دوم مخزن دوجداره است.

لوگو تجاری گروه صنعتی کلیک صنعتفروشگاه اینترنتی تجهیزستانشرکت آذر فراز تیلار
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.