به سایت رسمی گروه صنعتی تولیدی کلیک صنعت خوش آمدید!

خاصیت گالوانیزه چیست؟

خاصیت گالوانیزه چیست؟

خاصیت گالوانیزه چیست؟

خاصیت گالوانیزه چیست؟‌ یکی از بزرگترین تهدیدات فلزات خوردگی و اکسید شدن است. به منظور کاهش خوردگی و اکسید شدن فلزات ( معمولا فولاد) از عملیات گالوانیزاسیون استفاده می شود. لایه روی بروی فلز مورد نظر از خوردگی و اکسید شدن جلوگیری می کند. گالوانیزاسیون در دو روش گالوانیزه گرم و سرد انجام می گردد. انواع فولاد های معمولی و چدن ها را می توان گالوانیزه کرد. نوع پوشش قرار گرفته شده روی فلز به عنصر های آلیاژی بستگی دارد.

ناودانی برق گالوانیزه! خاصیت گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟
ناودانی برق گالوانیزه! خاصیت گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد های عملیات گالوانیزاسیون

عملیات گالوانیزه گرم برای فلزاتی انجام می شود که قطعات مورد استفاده معمولا در فضای باز قرار می گیرند.از این عملیات در فرایند پوشش دار کردن ورق،‌ لوله با ضخامت بالا و تجهیزاتی مثل دکل های برق و مخابراتی استفاده می شود. در گالوانیزه گرم رنگ پوشش به صورت مات و کدر قرار است.

عملیات گالوانیزه سرد برای ورق و لوله با ضخامت پایین ، تجهیزات بهداشتی ، قطعات خودرو و .. انجام می شود.

نکات ویژه عملیات گالوانیزاسیون

یکی از مهم ترین نکات در فرایند گالوانیزاسیون ورق ،‌لوله ،‌قطعات و …… نظافت ورق می باشد. به منظور اینکه قطعه مورد نظر به صورت کامل پوشش داده شود به منظور ایجاد سطح تمیز و عاری از ناخالصی قبل از گالوانیزاسیون اسید شویی انجام می شود.

مکانیزم عمل فلز گالوانی به چه صورت است؟

خاصیت گالوانیزه چیست و چگونه کار میکند؟
خاصیت گالوانیزه چیست و چگونه کار میکند؟ گالوانیزه با روی به چه صورت از فلز آهن محافظت می‌کند.

خاصیت گالوانیزه به این صورت عمل میکند ، که در یک قسمت از فلز با خاصیت گالوانی، ابتدا یک خراش یا یک نقطه نشتی به وجود می‌آید. فلز الکترونگاتیوتر ، ابتدا از بین می‌رود . سپس این فلز ، با مرور زمان بیشتر از بین می‌رود. فلز که الکترونگاتیوی کمتری دارد (در اینجا آهن) ، به مرور زنگ می‌زند و مقدار زنگ زدگی در این نقطه بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.