به سایت رسمی گروه صنعتی تولیدی کلیک صنعت خوش آمدید!

کمپرسورهای چیلر تراکمی

کمپرسورهای چیلر تراکمی

 

کمپرسورهای چیلر تراکمی

ما در چیلرهای تراکمی مان از 3 مدل کمپرسور استفاده میکنیم .تمامی چیلرهای تراکمی ما که در حوزه های تجاری ، مسکونی ، صنعتی هستند ،دارای 3 مدل کمپرسور هستند . کمپرسور های چیلر تراکمی ؛ هر کدام از آنها دارای ویژگی های خوب و بدی هستند ، که این ویژگی ها باتوجه به شرایط آب و هوایی ، مدل چیلر ، نوع مبرد و … در جهت انتخاب کمپرسور متفاوت هستند . میخواهیم شما را با 3 مدل از کمپرسورهای چیلر تراکمی مان به همرا ویژگی هایشان آشنا کنیم .این 3 مدل عبارت اند از  :

  • اسکرال (  scroll ):

Copeland Scroll Compressor ZR - Refrigeration and Allied Traders

 

در کمپرسورهای اسکرال جریان مبرد یکنواخت است (مبرد ماده ای است در فاز گاز یا مایع که به منظور کاهش دمای سطح مشخصی از یک ناحیه، در فرآیند تبرید مورد استفاده قرار می گیرد) .

بازدهی بالایی دارد و مصرف برق کمی دارد ،از 150 تا 200 تن تبرید ظرفیت دارد ، فاقد سوپاپ مکش و دهش است ، دارای ارتعاش و صدای کم است (به ویژه در بارهای جزیی)، کنترل ظرفیت مناسب با توجه به تعداد کمپرسور

 

 

  •  اسکرو ( screw ) :

 

در کمپرسور های اسکرو جریان مبرد یکنواخت است ، در این کمپرسور ها بیشتر از مبردهای R407C ، R22 ، R134a استفاده میشود . ضریب اطمینان و طول عمر بالایی دارند ، کنترل ظرفیت به وسیله ی تغییر نقطه مکش انجام میشود ، کمپرسور اسکرو بازدهی بیشتری نسبت به پیستونی دارد ، دارای ارتعاش کم و صدای بالا است ولی میزان صدا قابل کاهش است ، کمپرسور های اسکرو در صورت اشکال نیاز به تعمیرات تخصصی دارد .

  • پیستونی (reciprocation ) :

 

کمپرسور های پیستونی به سه دسته ی HERMETIC(بسته) ، SEMI HERMETIC(نیمه بسته) و باز تقسیم میشوند .

در کمپرسور های پیستونی تعمیرات راحت تر انجام میشود . حرکت مبرد در کمپرسور های پیستونی به صورت پالسی است ،برای تعمیرات آنها مراکز تعمیر زیادی وجود دارد . ارتعاشات نسبتا بیشتری دارند و دارای حرکت رفت و برگشتی هستند .کنترل ظرفیت پیستونی به صورت پله ای است (در صورت آنلود کردن سیلندرها)

 

کمپرسور هایی که در چیلرها استفاده میشوند مدل های دیگری هم دارند ، که از آنها میتوان به کمپرسورهای ROTARY(روتاری) ، CENTRIFUGAL (گریز از مرکز) اشاره کرد .

شما میتوانید برای خرید چیلر از این لینک استفاده کنید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از پیج اینستاگرام ما دیدن کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.