به سایت رسمی گروه صنعتی تولیدی کلیک صنعت خوش آمدید!

ساخت راکتور آزمایشگاهی گرمایشی

slide-2feca5b
slide-f145459
slide-444258c
slide-f4fec89

اهداف پروژه:

ساخت یک راکتور آزمایشگاهی در حجم 50 لیتر از جنس استیل 304 ازنوع پروانه معمولی ملخی که بتواند دما را در حدود 20 درجه سانتگیراد کنترل کند و تماما با برق کنترل شود. همچنین باید تجهیز قابلیت کنترل دور موتور را دارا باشد.

نهاد درخواست دهنده:

دانشگاه‌های تهران

پیمانکار اصلی:

شرکت آذر فراز تیلار (سهامی خاص)

فعالیت های اجرایی طرح:

به طور کلی ، سیستم بر این قرار است که بتواند دمای محفظه واکنش را بالا ببرد تا انرژی فعال سازی در شروع واکنش به دست آید. از آنجا که واکنش گرماگیر است ، لذا سیستم خنک کن نیاز نبود و تنها سیستم مورد نیاز ، سیستم گرمایش است که با توجه به عملکرد سیستم ، تصمیم بر این شد تا با داشتن المنت برقی کنترل شود. چون کنترل دما بسیار کار پیچیده‌ای است، با توجه به سعی و خطا ، نقطه کار سیستم به دست آمد. یعنی برای به تنظیم دمای سیستم در دمای مورد نظر ، باید دمای آب گردش که در مخزن پایین قرار دارد، در حدود یک درجه بالاتر نگهداری شود تا مشکلی بابت کنترل دمای داخل به وجود نیاید.

برای افزایش میزان انتقال حرارت یک پمپ گردش آب گرم به کار برده‌ایم. این پمپ کار جابجایی اجباری را در کل سیستم انجام می‌دهد.

مشکلات کلیدی پروژه

مهمترین قسمت و مشکل که باید حل می‌شد، کنترل دقیق محفظه واکنش است. در این سیستم ، با توجه به اینکه کل سیستم کوچک است ، کنترل دما بسیار سخت‌تر از یک سیستم بزرگتر است چرا که با یک تغییر کوچک، کل سیستم از حالت کنترل خارج می‌شود. در ذیل ، تمامی مشکلات به صورت کامل ذکر شده است:

  1. کنترل دما
  2. محافظت سیستم از انبساط آب
  3. ابزار اندازه گیری مناسب در کار
  4. استفاده از کویل گرمایشی در سیستم