به سایت رسمی گروه صنعتی تولیدی کلیک صنعت خوش آمدید!

عیب یابی چیلر هوایی و آبی

عیب یابی چیلر هوایی و آبی

عیب یابی چیلر هوایی و آبی

عیب یابی چیلر هوایی و آبی از جمله مهمترین قسمت های در نگهداری چیلرهای تراکمی است . در چیلر تراکمی عیب های متفاوتی میتواند رخ دهد ، مثلا ممکن است دمای آب اواپراتور بیش از حد بالا رود . رسوب گرفتگی و یا جرم گرفتگی ، از شایع ترین علل ایجاد اختلال کارکرد در اواپراتورهای چیلرهای تراکمی است.

یکی دیگر این است که ،مدار فرمان چیلر قطع شود و موارد و مشکلات دیگری ، که باید عیب یابی شود. ما اینجا می‌خواهیم چند مورد از عیب هایی که ممکن است در سیستم پیش بیاید را به شما نشان دهیم. در رابطه با علت آن به همراه چگونگی رفع عیب آن ها هم صحبت کنیم.

عیب یابی چیلرهای تراکمی هوایی

در چیلر های تراکمی احتمال ایراد در چند مورد اصلی سیستم وجود دارد :

کمپرسور چیلر کار نمی کند

  • شاید کمپرسور سوخته است . پس از آزمایش سیم پیچ و اطمینان از سوختن آن ، نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام می‌کنیم .
  • ممکن است آنتی فریز ، فرمان قطع به سیستم داده باشد . برای عیب یابی اولین قدم اطمینان حاصل شدن از نبود آب در سیستم است . در صورتی که آب در سیستم گردش دارد ، دکمه‌ی ریست آنتی فریز را فشار دهید تا کمپرسور بکار بیافتد . یا ممکن است درجه ی تنظیم ترموستات پایین تر از تنظیم آنتی فریز باشد . پس از تنظیم ترموستات دکمه ریست را میزنیم تا دستگاه بکار افتد .

فشار مکش کمپرسور بالا است

  • شاید دمای آب اواپراتور بیش از حد بالا باشد . اگر دمای آب ورود به اواپرتور بیش از 25 درجه ی سانتی گراد باشد فشار مکش کمپرسور بالا خواهد بود . شیر فلکه ی آب برگشت را به مدت کوتاهی چند دورببندید و اشکال برطرف می‌شود .
  • شاید راندمان کمپرسور پایین باشد . دلیل کاهش راندمان کمپرسور خراب شدن سوپاپ های کمپرسور یا گرفتگی فیلتر مکش کمپرسور است . در صورتی که فشار کمپرسور بصورت مدام بالا باشد ، راندمان کمپرسور کاهش می‌یابد .این اشکال میتواند ناشی از کارکرد نامطلوب برج خنک کن باشد .

فشار رانش کمپرسور خیلی بالا است

ممکن است سطوح فین‌های کندانسور رسوب و جرم گرفته باشد . اگر رسوب زیاد نباشد، میتوانیم با هوای فشار بالا آن را تمیز کنیم . ولی اگر رسوب روی سطوح فین‌ها زیاد باشد و چربی لابلای آنها باشد از مواد شیمیایی مجاز با سیستم پمپ آب تحت فشار استفاده کنید.

چیلر به فاصله ی زمانی خیلی کوتاه قطع و وصل می نماید

اگر دستگاه توسط کنترل فشار بالا و پایین قطع و وصل شود ؛ برای حل مشکل باید این را بدانیم که در صورت کمبود میزان شارژ گاز سیستم این اشکال بوجود میاید . در صورت گرفتگی در مدار مایع ، چیلر قطع و وصل مداوم خواهد داشت ، باید سیستم را pump down و پس از تمیز کردن فیلتر ها اشکال برطرف خواهد شد . یک احتمال دیگر که وجود دارد ؛ این است که شاید ترموستات خراب شود و باید تعویض یا تعمیر شود . مورد دیگر می‌تواند این باشد که، شاید میزان آب جریانی در اواپراتور به اندازه کافی نباشد و باعث بوجود آمدن این مشکل می‌شود. و باید صافی پمپ ها را باز نموده و اشکال برطرف شود .

عیب یابی چیلرهای تراکمی آبی

عیب یابی چیلر هوایی و آبی

فشار مکش خیلی پایین است

  • اگر سیستم کمبود گاز داشته باشد ، به سیستم گاز تزریق میکنیم تا فشار مکش به حالت عادی برگردد .
  • اگر فیلتر درایر دچار گرفتگی شود ، این را باید بدانیم که در این شرایط فشار مکش پایین خواهد بود . سپس برای حل مشکل ،سیستم را pump down نموده و فیلتر درایر را تعویض میکنیم تا اشکال برطرف شود .
  • اگر گیج فشار مکش خراب باشد و حساسیت خودش را از دست بدهد ؛ تنها راه عوض کردن گیج فشار است.

فشار رانش کمپرسور خیلی بالا است

  • ممکن است داخل لوله های کندانسور دارای رسوب گرفتگی باشد ؛ رسوب به این معناست که اختلاف درجه حرارت آب ورود و خروج بسیار کم خواهد بود . با شستشوی آن توسط مدار رسوب گیر مشکل برطرف خواهد شد.
  • شاید گردش آب در کندانسور به خوبی صورت نمیگیرد  ؛  ممکن است شیر فلکه های آب ورود و خروج کندانسور کاملا باز نشده باشند . اگر صافی مکش پمپ برج گرفتگی داشته باشد ، این اشکال وجود دارد .

کمپرسور چیلر کار نمی کند!

  • احتمال این است که فلو سوییچ مدار اواپراتور را قطع می‌کند . وقتی پمپ مدار خاموش باشد و یا یک اشکال کلی در آن مشاهده کرده باشیم، فرمان قطع به سیستم میدهد .
  • مورد دیگری که امکان دارد مشکل ساز باشد ، این است که میزان شارژ گاز سیستم کاهش پیدا می‌کند و دستگاه توسط کنترل فشار روغن قطع باشد . باید نشت یابی صورت بگیرد و اشکال را برطرف کنیم و سپس مطابق دستور عمل شارژ گاز کنیم و دستگاه را روشن کنیم .

2 نظر

  • ممنونم ازتون. ببخشید اگر برای کاری نیاز به متخصص داشته باشیم شما میتونید بفرستید کسی رو؟

    • بله گروهمون کامل و متخصص هامون واقعا مجرب هستن. با شماره تلفن های شرکت در پایین سایت تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.